(Видео) Италијанците за прв пат тестираа „лебдечки“ воз на традиционална железница

lebdecki-voz.jpg
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
OK

Италијанската компанија IronLev за прв пат тестираше технологија за магнетна левитација на традиционалната железничка инфраструктура, тврдејќи дека открила решение кое не бара скапи прилагодувања на пругата. Компанијата го прикажа видеото од тестот на саемот LetExpo2024 во регионот Венето.


На видеото се гледа прототип на воз тежок еден тон кој се движи со брзина од 70 километри на час на пруга во внатрешноста на Венеција. Технологијата на магнетна левитација создава воздушна перница која физички го одвојува возилото од патеката, намалувајќи го триењето, бучавата и вибрациите, а со тоа и потрошувачката на енергија и трошоците за одржување на возот и инфраструктурата.

Кина го користи речиси две децении, но во ограничен обем. Многу земји сакаат да развијат железнички мрежи засновани на технологија за магнетна левитација, но нејзиното усвојување е попречено од високите трошоци и потребата од изградба на нова железничка инфраструктура.

„Тестот на IronLev го претставува првиот и единствен случај на примена на магнетна левитација на постоечка железница, без модификации и интеграција на помошни елементи“, рече директорот на Институтот за механичка интелигенција.

Во претходните тестови, магнетното поле беше создадено со поддршка на ад-хок инфраструктура, која често се состои од намотки направени од спроводливи материјали и вклучува значително повисоки трошоци од традиционалните железници.

„Некои од нашите конкуренти спроведоа тестови на шини специјално прилагодени за возила базирани на технологија за магнетна левитација. Покажавме дека нашето возило може да левитира на постоечките шини“, изјави за Ројтерс претседателот на IronLev, Адријано Џирото.

„Ова очигледно значи дека нашата технологија е лесна за употреба“, додаде Џирото. Целта на IronLev е за неколку години да развие тест возило кое ќе тежи до 20 тони и ќе може да развие брзина до 200 километри на час, рече тој. Технологијата веќе се користи во пракса, при преместување на тешки прозорци и лифтови и транспорт на товари во индустриски постројки.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
OK