Извршниот директор на „Боинг“, Дејв Калхун ги призна грешките на американскиот производител на авиони бидејќи повеќе од 170 авиони остануваат приземјени четврти ден, велејќи му на персоналот дека компанијата ќе обезбеди несреќи како онаа на Алјаска ерлајнс во воздух „никогаш повеќе да не се повторат“.
Највисокиот функционер на производителот на авиони, Стен Дил, исто така, на состанок на градското собрание во Рентон, градот во државата Вашингтон каде што е изграден авионот 737, рече дека Боинг ја признава вистинската сериозност на несреќата додека започнува проверки на контролите и процесите на квалитетот.
Забелешките на Калхун беа првото јавно признание на Боинг за неправилност откако панелот на речиси полн 737 MAX 9 експлодира во петокот при лет, оставајќи отцепена дупка покрај празното седиште.
Калхун рече дека е „потресен до коска“ од несреќата, што повторно го засили притисокот врз Боинг врз неговото проблематично семејство авиони речиси пет години по безбедносната криза MAX, предизвикана од смртоносните несреќи во Индонезија и Етиопија.
„Пред сè, ќе пристапиме кон ова со признавање на нашата грешка“, им рече Калхун на вработените. „Ќе пристапиме кон ова со 100 проценти целосна транспарентност на секој чекор од патот.
Алјаска ерлајнс и Јунајтед ерлајнс, два американски авиопревозници кои користат привремено приземјени авиони, пронајдоа лабави завртки на слични авиони, што ги зголеми стравувањата дека таков инцидент може да се повтори.
На одделен состанок вчера, Боинг му кажа на персоналот дека наодите се третираат како „работа за контрола на квалитетот“ и дека се во тек проверки со Боинг и добавувачот на авионска рамка Spirit Aerosystems, рекоа извори запознаени со ова прашање.
Боинг испрати писмени наредби до своите капацитети и фабриките на своите добавувачи за да се осигура дека ваквите проблеми се решени и да се спроведат поопсежни проверки на системите и процесите, рекоа тие.
Калхун, исто така, им рекол на вработените во Боинг дека компанијата „ќе се погрижи секој следен авион што ќе лета да биде безбеден.“ „Јас имам деца, имам внуци, а вие исто така“, им рекол Калхун на вработените. „Ова е важно. Секој детал е важен“.
Сега сè зависи од регулаторната агенција (FAA), која ќе спроведе дополнителни инспекции и ќе одлучи кога и дали на предметниот авион ќе му биде дозволено повторно да лета. Акциите на „Боинг“ паѓаат на берзата веќе неколку дена по ред, а се очекува поради загриженост ваквиот тренд да продолжи.