Контролата на летање во Обединетото Кралство се чини дека не е во тек со ситуацијата, пишува „Мејл онлајн“ среде предупредување дека хаосот со патувањата ќе трае со денови и дека илјадници патници ќе останат заглавени поради голем ИТ дефект.
Весникот цитира експерти кои предупредуваат дека хаосот на аеродромите најверојатно ќе трае со денови, со илјадници патници заглавени по катастрофалниот колапс на системот.
Речиси 1.000 летови беа приземјени и откажани, а уште илјадници одложени откако британската Национална служба за воздушен сообраќај (NATS) во понеделникот имаше технички проблеми.
Денес, околу 200.000 патници остануваат блокирани на локација на која не сакаат да бидат, додека 200 летови надвор од Велика Британија се откажани поради тоа што екипажот и авионите не беа на позиција. Ова вклучува 80 управувани од „Изи-џет“ и 60 од „Бритиш ервејс“.
Сали Гетин, поранешна уредничка на Air Traffic Management, го доведе во прашање начинот на кој НАТС комуницираше со јавноста за време на кризата.
Таа изјави за „Мејл онлајн“: „NATS се навикнати да зборуваат за својот технолошки напредок, но не се навикнати на таква непосредна контрола.
„Тие објавија видео велејќи дека го решиле проблемот, но не ми се чини дека разбрале што е суштинскиот проблем. Се обидуваат да ја уверат јавноста, но начинот на кој комуницираат не ми дава впечаток дека тие се целосно во тек со ситуацијата.“
Извори претходно изјавија за „Тајмс“ дека грешката можеби е предизвикана од погрешно поднесен план од француска авиокомпанија. НАТС ја отфрли можноста за сајбер напад.
Сепак, Гетин потенцира дека сè уште не е јасно што го предизвикало проблемот. Таа додаде: „Тоа едноставно може да биде нешто што било неактивно во софтверот, едноставно не знаеме. Не видов никаков доказ дека ова го предизвикала авиокомпанија, но ќе треба да видиме“.