Дали инфлуенсерството стана вистинска професија? 5 работи што треба да ги знаете за овој бизнис


Јавноста сè уште дебатира дали инфлуенсер (влијателна личност на социјалните мрежи) е „вистинсканпрофесија“, а за тоа време, светските брендови планираат да вложат дури 15 милијарди долари во овој вид маркетинг, до 2022 година, според „Insider Intelligence“.


 

Тој пазар практично процвета во последните неколку години, иако некои луѓе се занимаваат со бизнис цела деценија или повеќе. Особено го забележуваме бумот во текот на 2020 година, кога разни бизниси запреа и многумина останаа без работа и почнаа да се занимаваат со креативни работи, па затоа го насочија фокусот кон овој инфлуенсерството.

Иако се чини едноставно и наивно, да се биде влијателен е, всушност, малку покомплицирано. Пред да се одлучите да влезете во овој бизнис, имајте ги на ум овие работи:

1. Заработката не доаѓа веднаш, ниту преку ноќ. Секој што влегол во бизнисот поврзан со промоција на лични афинитети или брендови на мрежите, само со желба што побрзо да се збогати – не поминал добро. Парите доаѓаат постепено, само откако ќе добиете одреден „статус“ меѓу инфлуенсерите, а за брендовите често е клучен бројот на вашите следбеници, со цел да ви испратат барање за соработка.

2. Инвестирање на свои пари и чекање на првата „исплата“ е неизбежно. Сега кога видовте дека некои инфлуенсери живеат добро, најчесто имате впечаток дека нивниот успех се случил преку ноќ. Сепак, факт е дека многу од нив не заработуваат онолку колку што ви се чини, ниту пак можат да заработат една оптимална плата од „работа преку Интернет“. Тие претежно имаат други извори на приход, а само неколкумина доживуваат вртоглав успех во светот на инфлуенсерите, особено на Балканот.

3. Работејќи го ова, станувате јавна личност. Порано, такво нешто бараше појавување на ТВ или во весници, а сега е доволно да се биде присутен на водечките социјални мрежи, но и да те забележуваат на нив. Што значи тоа? Да имате доволен број следбеници, да бидете ангажирани од познати брендови затоа што ја препознаваат вашата популарност, да примате повици од медиумите со текот на времето, да давате интервјуа, да запознавате следбеници.

4. Неизвесна иднина е исто така цената што треба да ја „платите“. Можете да заработите стотици или илјадници евра по реклама (милиони во светот), но исто така, никој не може да ви гарантира безбедно утре. Еден популарен инфлуенсер може, за еден објавен пост, да заработи две просечни македонски плати во еден момент, но притисокот е само врз него за да ги постигне сите тие соработки и успехот да оди нагоре – секој ден.

5. Ако навистина сакате да ја работите оваа работа како „вистинска професија“, тогаш треба да платите придонеси кон себе, да ги подмирите долговите кон државата, да размислите за здравствено и пензиско осигурување. Тоа, сепак, добар дел од хонорарни преведувачи, односно инфлуенсери (блогери, блогери …) – не го прават. Парите постојано се трошат, но поделбата на бруто и нето-заработка, како во класичните компании – ретко се прави.