Авиокомпаниите ризикуваат неуспех ако не ги намалат емисиите на јаглерод


Авиокомпаниите ризикуваат да пропаднат ако не ги намалат емисиите на јаглерод во следните три до пет години. Ова ќе се случи поради неусогласеноста помеѓу краткорочните цели на корпоративните патувања и нето-нултата цел на авиоиндустријата за 2050 година – се вели во извештајот на индустријата.


 

Авиокомпаниите исто така се изложени на зголемен ризик од активизам на акционерите во време кога главните менаџери на фондови како што се BlackRock Inc, Vanguard Group Inc и State Street Corp  јавно изразија загриженост за климатските промени, потенцира CAPA Центарот за авијација и Envest Global.

„Притисокот од клиентите, владите и инвеститорите веројатно ќе бара забрзување на патувањето до нето нула, што очигледно ќе изврши притисок врз авиокомпаниите“, рече Дејвид Вилс, советодавен извршен директор во австралиската компанија за стратегија за намалување на јаглеродот „Енвест“.

„Условите се соодветни за авиокомпаниите кои грешат да се најдат во ситуација на потенцијален неуспех“, додаде тој.

Неколку компании, како HSBC Holdings plc, Zurich Insurance Group Ltd, Bain & Company и S&P Global Inc, веќе објавија планови за брзо намалување на емисиите до 70%.

Главниот извршен директор на Qantas Airways, Алан Џојс, минатата недела изјави дека неговата авиокомпанија развива цел за емисиите за 2030 година, пишува Ројтерс.

„Нашето мислење е дека паметните авиокомпании ќе се насочат кон зајакнување не само на 2050 година, туку и на подобрување на нивните дефинитивни ставови за 2030 година, бидејќи тие ќе бараат повеќе да се ангажираат со нивните корпоративни клиенти“, рече Брет Мич, извршен директор за инвестиции на Енвест.

Извештајот CAPA/Envest покажа дека од 52 авиокомпании во горниот квартал емитирале во просек за 30% помалку по патнички километар поминат во 2019 година, од оние во долниот квартал.

Нискобуџетните авиопревозници како Wizz Air, Ryanair и AirAsia со понови флоти и повисоки фактори на оптоварување беа меѓу најдобрите изведувачи, додека најлошите ги вклучија Туркиш ерлајнс, Japan Airlines Co Ltd. и British Airways.

Во извештајот се вели дека JAL можел да ја надмине цената на јаглеродот за повеќе од 160 долари по тон врз основа на заработката во 2019 година, додека многу авиокомпании со пониски профитни маржи би пријавиле загуба по цена на јаглерод од 30 долари за тон.